Instagram adalah salah satu rangkaian sosial yang berkaitan dengan foto serta pelbagai ulasan unik di dalamnya. Sejak kemunculannya, sehingga sekarang, kira-kira 21.9 bilion lebih foto-foto dimuat naik ke server Instagram.

Dari banyaknya foto-foto tersebut jika dicetak kesemuanya dan diletakkan dalam kedudukan menegak atau berdiri, ternyata ketinggian semua foto itu akan mengungguli ketinggian puncak bangunan tertinggi di dunia, ketinggian puncak Everest bahkan sehingga tembus ke luar angkasa.

Dipetik dari Mashable, sebuah syarikat berasaskan foto bernama Photoworld membuat satu persepsi dan pengiraan untuk mengira ketinggian menyeluruh jumlah foto di Instagram apabila disusun secara menegak.

Dari pengiraan tersebut, dianggarkan foto-foto di Instagram akan mempunyai ketinggian 6,351 kilometer dari permukaan tanah dan lebih tinggi dari International Space Station (ISS). Pengiraan tersebut hanya untuk jumlah satu tahun sahaja, bagaimana jika semua jumlah foto, mulai dari berdirinya Instagram hingga sekarang?

Post a Comment

 
Top