Happy Kyungsoo Day memeriahkan jagat dunia maya selama beberapa waktu. Pada hari ini, Khamis (12/1/2017), Do Kyungsoo atau yang lebih dikenal dengan D.O, merupakan kakitangan EXO berulang tahun yang ke-24.

Kakitangan EXO berwajah hensem ini banjir ucapan "selamat ulang tahun" daripada peminat setianya yang disebut EXO-L. Beberapa dari mereka mendoakan D.O agar selalu sihat dan bahagia.

Akaun @divineluhan menuliskan, "aku harap D.O boleh menjalani hidup dengan bahagia, selalu bersama orang-orang yang menyayanginya. Merayakan tahun menakjubkan lagi."

Peminat EXO juga menghiasi Twitter dengan foto dan meme D.O EXO, dari aksinya yang menakjubkan di atas pentas sehingga tingkah bodoh yang membuat tertawa.

Jom lihat apa yang D.O EXO buat sempena ulang tahun ini!

1- Hal yang D.O Suka

Do Kyungsoo mempunyai hal yang membuat dirinya makin hidup. Warna kegemaran D.O adalah hitam.

Sesuai dengan nombor kegemarannya iaitu 1, D.O juga ingin menjadi yang pertama dalam bidang yang dia ceburi. D.O menjadi kesayangan, Ryeowook `Super Junior`.

D.O mengakui dirinya sebagai SONE alias peminat setia Girls Generation. Dia berkata, tergila-gila dengan girlband seniornya, yang juga diasuh SM Entertainment itu.

2- Kelebihan D.O EXO

Do Kyungsoo mempunyai beberapa kelebihan yang membuat peminat bertekuk lutut. D.O terkenal dengan kemampuan vokalnya, memuatkan menjadi main vokalist di EXO.

D.O juga pandai memasak. Bakat itu ternyata menurun daripada ibu bapanya, membuatnya menjadi andalan untuk kakitangan EXO yang tengah kelaparan. D.O ternyata senang membuat masakan untuk kakitangan EXO.

3- Sifat D.O

D.O ternyata member EXO yang sentimental, kadang-kadang suka terbawa perasaan berlebihan. D.O suka bekerja sama dengan Baekhyun untuk mengusili Chanyeol, atau membuat rakannya itu marah.

Tubuh dan wajahnya yang comel, membuat D.O sering disebut sebagai magnae atau personel paling muda di group idol. D.O paling malas jika perlu berdiri di samping Chanyeol.

Alasannya, saat Chanyeol yang bertubuh kecil di sampingnya, D.O kelihatan seperti anak kecil. Jadi, apabila pembawa acara meminta kakitangan EXO berdiri untuk mengukur tinggi, D.O akan kabur atau bersembunyi.

Sebagai idol, D.O ternyata punya sifat pemalu. Dia kerap kali gugup saat harus menjawab soalan ketika ditemuramah.


Post a Comment

 
Top