Lebih daripada sekadar yacht, perahu ini oleh banyak orang dianggap sebagai pulau terapung. Bagaimana tidak, digelar "Kokomo Ailand", perahu mewah buatan Migaloo Private Submersible Yachts ini dianggap sebagai kediaman manusia moden di masa depan.

Christian Gumpold, Managing Director Migaloo seperti tertulis dalam laman Weather, mengatakan, "Hidup di tengah laut akan menjadi trend di masa depan. 'Pulau' ini boleh menjadi langkah pertama bagi manusia untuk menyesuaikan diri dengan cara hidup yang baru. "

Catatan Migaloo mengungkap, kapal layar setinggi kira-kira 117 meter ini direka dengan dua pohon besar, yang bertujuan untuk meniru penampilan eksotik dari sebuah pulau tropika. Tak hanya itu, bahkan kapal layar ini juga dilengkapi dengan air terjun dan taman menegak.

"Pelanggan kami menuntut reka bentuk yang luar biasa, dan kita sebagai pereka cuba untuk memenuhi impian mereka. Air terjun besar, tumbuh-tumbuhan hidup, ini adalah trend yang sekarang ada di tiap super-kapal layar., "Kata Gumpold.

Banyak kemudahan tak biasa lain yang ada di dalam yacht, bar kolam renang, gym pantai, hingga pawagam dan lantai tarian.

Reka bentuk kapal layar yang diilhamkan oleh alam, ciri yang mencerminkan syurga yang tersembunyi, namun kami bangun dengan seni bina yang moden, "kata Gumpold menambah.

Meskipun Kokomo Ailand pada dasarnya adalah super-kapal layar dengan pelbagai kemudahan mewah, namun ada satu ciri yang membuatnya menancap ke dasar bumi, dan mengubahnya seolah-olah menjadi pulau. Kini Migaloo menunggu Kokomo Ailand dapat direalisasikan dan benar-benar nyata.


Post a Comment

 
Top